Slik bestiller du eNabovarsel
Å sende eNabovarsel er en enkel prosess. Følg disse trinnene for å sikre at nabovarselet ditt blir korrekt:
- Velg hovedeiendom og naboer: Det er ditt ansvar å sørge for at riktige naboer og gjenboere varsles i byggesaken din. Vurder nøye og velg eller fjern naboeiendommer (markert i blått) ved å klikke på dem i kartet.
- Beskriv hva du skal bygge: Gi en tydelig beskrivelse av byggeprosjektet.
- Logg inn i Altinn: Bruk din Altinn-pålogging for å fortsette.
- Fyll ut informasjon: Oppgi nødvendig informasjon om tiltakshaver og kontaktperson.
- Last opp vedlegg: Legg ved alle påkrevde og eventuelle andre relevante dokumenter.
- Sjekk og legg i handlekurven: Gå gjennom oppsummeringen, og legg deretter bestillingen i handlekurven.
- Betaling: For informasjon om hvordan du betaler din bestilling, se her.
Anbefalt metode for byggesøknad
Dersom du skal sende en komplett byggesøknad, anbefaler vi å sende nabovarsel som en integrert del av løsningen Enklere byggesøknad via eByggesøk. Dette vil spare deg både tid og penger.
Mer om eNabovarsel: Jeg har sendt nabovarslet, hva skjer videre nå? – e-Torg
