Gå til innhold
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Slik bestiller du eNabovarsel

Bestill eNabovarsel her

Å sende eNabovarsel er en enkel prosess. Følg disse trinnene for å sikre at nabovarselet ditt blir korrekt:

  1. Velg hovedeiendom og naboer: Det er ditt ansvar å sørge for at riktige naboer og gjenboere varsles i byggesaken din. Vurder nøye og velg eller fjern naboeiendommer (markert i blått) ved å klikke på dem i kartet.
  2. Beskriv hva du skal bygge: Gi en tydelig beskrivelse av byggeprosjektet.
  3. Logg inn i Altinn: Bruk din Altinn-pålogging for å fortsette.
  4. Fyll ut informasjon: Oppgi nødvendig informasjon om tiltakshaver og kontaktperson.
  5. Last opp vedlegg: Legg ved alle påkrevde og eventuelle andre relevante dokumenter.
  6. Sjekk og legg i handlekurven: Gå gjennom oppsummeringen, og legg deretter bestillingen i handlekurven.
  7. Betaling: For informasjon om hvordan du betaler din bestilling, se her.

Anbefalt metode for byggesøknad

Dersom du skal sende en komplett byggesøknad, anbefaler vi å sende nabovarsel som en integrert del av løsningen Enklere byggesøknad via eByggesøk. Dette vil spare deg både tid og penger.

 

Mer om eNabovarsel: Jeg har sendt nabovarslet, hva skjer videre nå? – e-Torg