Gå til innhold
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Slik bestiller på e-Torg

Kjøp digitale kart, situasjonskart, 3D-modeller og byggesakstjenester som eNabovarsel og bygningstegninger på e-Torg. Enkel, digital bestilling av alt du trenger til din byggesøknad.

e-Torg er en nettbutikk for digitale kart og byggesakstjenester, ofte brukt i forbindelse med byggesøknader, nabovarsel og visualisering av eiendom. Bestillingsprosessen er generelt enkel og digital.

Her er en generell guide til hvordan du bestiller på e-Torg:

  1. Gå til e-Torg-nettstedet: Start med å besøke hovedsiden for e-Torg, som drives av Norkart (f.eks. e-torg.no). Merk at noen kommuner kan ha en spesifikk lenke til e-Torg fra sine egne nettsider.

  2. Søk opp eiendom/område: De fleste produkter på e-Torg er knyttet til en spesifikk eiendom eller et område. Du vil vanligvis starte med å søke opp adressen eller eiendommens gårds- og bruksnummer.

  3. Utforsk produkter: Etter å ha valgt eiendom, vil du se en oversikt over relevante produkter og tjenester. Disse kan inkludere:

    • Situasjonskartpakke: Nødvendig for å lage situasjonsplan til byggesøknad.
    • eNabovarsel: For å sende digitalt nabovarsel via Altinn.
    • Bygningstegninger: Fra kommunens byggesaksarkiv.
    • 3D-modeller: Med terreng, bygninger og andre objekter.
    • Historiske flyfoto: For å se utviklingen av et område over tid.
    • Områdeanalyse: Rapporter om kvikkleire, flom, radon osv.
    • eByggesøk: En veileder som hjelper deg med å fylle ut og sende inn byggesøknaden digitalt.

 

  1. Legg i handlekurv: Klikk på produktet du ønsker å bestille, og legg det i handlekurven. Du kan ofte tilpasse produktene, for eksempel velge spesifikt område for kartdata.

  2. Gå til kassen/betaling: Når du har lagt alle ønskede produkter i handlekurven, går du til kassen. Her vil du vanligvis:

    • Kontrollere bestillingen din.
    • Fylle inn kontaktinformasjon (navn, e-post, telefon).
    • Velge betalingsmetode . For mer info om hvordan betale på e-Torg, se her Slik betaler du på e-Torg

 

    3. Motta leveranse: Ale produkter på e-Torg leveres digitalt, via e-post med en lenke til nedlasting av filene. Leveringstiden kan variere, men mange digitale kartdata og dokumenter leveres raskt. For tjenester som eNabovarsel, får du en link på e-post etter bestilling. Slik sjekker du status for ditt nabovarsel


Viktige punkter å huske:

Registrering: Det er vanligvis enkelt å registrere seg som kunde på e-Torg, og det er ingen ekstra kostnader for dette. En registrert bruker får gjerne oversikt over tidligere bestillinger. 

Slik får du tilgang som å e-Torg som fakturakunde

Support: Hvis du støter på problemer eller har spørsmål, kan du kontakte e-Torg kundestøtte. Vi tilbyr ofte chat (på spesifikke tidspunkter) eller e-post (e-torg@norkart.no). Trenger du hjelp ? Kontakt oss !

Kommunale forskjeller: Selv om e-Torg er en sentralisert tjeneste fra Norkart, kan utvalget av tilgjengelige produkter og den nøyaktige prosessen variere litt avhengig av hvilken kommune du bestiller fra. Hva gjør jeg hvis ønsket produkt ikke finnes på e-Torg?